Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden Travelbits

Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)
Alle reizen die via deze website worden aangeboden,  worden georganiseerd, uitgevoerd en afgehandeld door touroperators of reisbureaus die SGR-lid zijn. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis”

Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen (ANVR)
Alle reizen die via deze website worden aangeboden,  worden georganiseerd, uitgevoerd en afgehandeld door touroperators of reisbureaus die ANVR-lid zijn. Deze vereniging hanteert strenge normen voor lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van de reizen en van de informatie daarover. De ANVR reis- en boekingsvoorwaarden staan vermeld op de website waar u uw reis heeft geboekt of kunt u downloaden via de website van het ANVR.

Calamiteitenfonds
De organisaties waarmee Travelbits samenwerkt zijn aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Alle uitgevoerde reizen vallen daarom onder de garantie van het Calamiteitenfonds. Deze garantie houdt in dat u als consument die deelneemt aan een door de reisorganisatie georganiseerde reis:
- (een deel van) Uw reissom terugkrijgt indien de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig uitgevoerd kan worden.
- De noodzakelijke meerkosten vergoed worden indien de reisorganisatie als gevolge van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien u vervroegd gerepatrieerd moet worden.

U betaalt hiervoor bij elke reis € 2,50 per maximaal 9 deelnemers.`

Korting op uw vakantie

Het rechtstreeks boeken van reizen met korting via Travelbits is per 1 januari 2015 niet meer mogelijk. Echter door u alle online aanbieders per accommodatie te laten zien, bent en blijft u verzekerd van de laagste prijs.

Verzekeringen
Via Travelbits is het mogelijk een reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten, wat door ons sterk aangeraden wordt. Mochten er voor of tijdens de reis onvoorziene problemen optreden, dan is hier een beroep op te doen. De verzekering sluit u rechtstreeks af bij
Europeesche Verzekeringen.

Hotelclassificatie
De op onze website vermelde classificatie is vastgesteld door de in het betreffende land officieel verantwoordelijke instantie, naar normen die aldaar worden gehanteerd. Deze classificatie symbolen komen overeen met het algemeen gebruikte sterren systeem. Deze normering hoeft niet overeen te komen met de Nederlandse maatstaven en ook de waarderingen tussen de verschillende landen zijn niet altijd vergelijkbaar.

Voordeelkamers
Een voordeelkamer is een kamertype dat vaak zeer aantrekkelijk geprijsd is maar dat wat betreft ligging en faciliteiten minder kan zijn dan de standaardkamer of andere type kamers. Houdt u hier rekening mee bij de keuze voor dit kamertype.

Foto's
De foto's die op de website gepubliceerd staan zijn impressies en hier kunnen geen rechten aan ontleend worden. Alle op onze website gepubliceerde foto's worden aangeleverd door verkooppartners en met toestemming door ons gebruikt. Meent u oneigenlijk gebruik van beeld- en/of tekstmateriaal te zien op onze website, dan verzoeken wij u dit aan ons te melden. Wij zullen het desbetreffende beeld- en/of tekstmateriaal dan direct verwijderen. Travelbits kan derhalve niet aansprakelijk / schadeplichtig worden gesteld voor het gebruik van dit materiaal.

Faciliteiten
Bij de beschrijving van de accommodaties is vaak een opsomming van de faciliteiten. Houdt u er wel rekening mee dat er voor het gebruik van bepaalde faciliteiten zoals tennisbanen enz. ter plaatse eventueel een toeslag moet worden betaald. Afhankelijk van het seizoen en bezetting van het hotel kunnen faciliteiten deels gesloten zijn. Ook kan het voorkomen dat een genoemde airconditioning slechts gedurende beperkte, vaste uren per dag functioneert.

Verzorging
In appartementen en in hotels is de verzorging vaak op basis van respectievelijk logies (LG) en/of logies/ontbijt (LO). Dit betekent alleen de overnachting (LG) of overnachting inclusief ontbijt (LO). In hotels zijn er veelal verschillende mogelijkheden voor de verzorging:

o Logies en ontbijt (LO): de verzorging begint met een ontbijt op de dag na aankomst en eindigt met ontbijt op de dag van vertrek.
o Halfpension (HP): logies, ontbijt, diner: de verzorging begint met het diner op de dag van aankomst en eindigt met het ontbijt op de dag van vertrek.
o All Inclusive (AI): logies, ontbijt, lunch en diner en veelal alle drankjes zijn in de prijs inbegrepen.

De maaltijden zijn aangepast aan de gewoontes van het betreffende vakantieland.

NB.: Wanneer vluchten op ongunstige tijden aankomen, is het mogelijk dat er maaltijden vervallen.
NBB: Het aanbod van de All Inclusive verzorging kan per accommodatie verschillen

Vertrekdag
Het is internationaal vastgesteld dat de accommodatie op de vertrekdag tussen 10:00 en 12:00 uur moet zijn verlaten. Ook kan het voorkomen dat u op de aankomstdag niet voor 16:00 uur in uw appartement of hotelkamer terecht kunt. Het juiste tijdstip zal door de reisleiding of de reisagent ter plaatse worden gegeven.

Annuleringskosten (geldig voor geboekte reizen t/m 31 december 2014)
Alle reisorganisaties waar Travelbits mee samenwerkt hanteren artikel 9 van de ANVR Reisvoorwaarden in het geval van (deel-) annulering. Dit houdt in dat dan de volgende bedragen verschuldigd zijn:

Datum van annulering en annuleringskosten

o Tot 42 dagen voor vertrek: de aanbetaling
o Vanaf 42 dagen tot 28 dagen voor vertrek: 35% van de reissom
o Vanaf 28 dagen tot 21 dagen voor vertrek: 40% van de reissom
o Vanaf 21 dagen tot 14 dagen voor vertrek: 50% van de reissom
o Vanaf 14 dagen tot 5 dagen voor vertrek: 75% van de reissom
o Vanaf 5 dagen voor vertrek tot de vertrekdag: 90% van de reissom
o De dag van vertrek: 100% van de reissom
o het annuleren van een overeenkomst door één of meer reizigers die gezamenlijk voor een verblijf in een hotelkamer of appartement of andere accommodatie hebben geboekt, geldt als annulering van alle overeenkomsten, zodat door alle reizigers de bedragen, genoemd in bovenstaand overzicht, moeten worden betaald.
o Indien de overblijvende reizigers nog op reis willen en hun groepsgrootte in de prijstabel voor deze accommodatie voorkomt blijven de respectievelijke overeenkomsten in stand. De overgebleven reizigers zullen de reissom moeten betalen, zoals deze voor het resterende aantal reizigers in de prijstabel staat vermeld.
o als de overgebleven reizigers een nieuwe overeenkomst voor dezelfde periode en accommodatie aangaan, worden hun annuleringskosten in mindering gebracht op de nieuwe reissommen.

 

b. In afwijking van het hierboven bepaalde zijn voor eigen-vervoerreizen naar wooneenheden zoals bungalows, appartementen, motorboten, zeiljachten, stacaravans en campingstaanplaatsen, naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:
o bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
o bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 60% van de reissom;

o bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
o bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom.

Vragen en /of klachten
Helaas komt het in sommige gevallen voor dat er ondanks onze inzet problemen zijn. Zijn er klachten over de reis, of bent u ontevreden over de accommodatie of andere zaken, dan dient u dit direct te melden aan de ter plaatse aanwezige reisleiding of reisagent. Als de tekortkoming door de reisleiding niet tot tevredenheid wordt opgelost dient u de klacht binnen 1 maand na thuiskomst kenbaar te maken bij de reisorganisatie of het reisbureau waar u geboekt heeft. Klachten die niet binnen 1 maand na einde van de reis bij de reisorganisatie of het reisbureau worden ingediend worden niet meer in behandeling worden genomen. Voor vragen en/of klachten omtrent de door u geboekte reis dient u zich dus te wenden tot de desbetreffende reisorganisatie of het reisbureau waar u de reis geboekt heeft en niet tot Travelbits.

Airconditioning
Sommige hotels en appartementen beschikken over een centraal airconditioningsysteem. Dit betekent dat de directie van de betreffende accommodatie beslist over de uren dat de airconditioning werkt. U kunt dus niet op de tijden dat u dat wenst de airconditioning aanzetten. Men houdt hierbij rekening met de temperatuur en de hoge energiekosten, wij hebben hier geen enkele invloed op. Vaak heeft de directie een ander idee dan de gasten wanneer het te warm is. De effectiviteit van de systemen verschilt nogal eens, vaak zijn ze storingsgevoelig. Zeker in middenklasse accommodaties dient men niet al te hoge verwachtingen te hebben.

Affiliate Marketing
Travelbits biedt vanaf 01 januari 2015 alleen nog reizen aan middels het principe 'affiliate marketing'. Deze reisorganisaties en reisbureaus adverteren op onze website; klikt u bij reizen van een van deze reisorganisaties of reisbureaus op de prijsbutton dan wordt u doorverwezen naar desbetreffende website en kunt u rechtstreeks bij hen de door u gewenste vakantie boeken. Deze boekingen worden afgehandeld door desbetreffende reisorganisaties of reisbureaus zelf. Travelbits is niet verantwoordelijk voor de afhandeling van deze boekingen en voor vragen over hun producten of over de door u gemaakte reservering dient u zich ook rechtstreeks tot deze reisorganisaties te wenden.

Aansprakelijkheid van derden
Travelbits kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele beschadiging of vermissing van bagage veroorzaakt door derden.

Copyright 2004-2016 Travelbits
Niets uit deze uitgave mag worden overgenomen, verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt op enige wijze zonder daarvoor de uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Travelbits te hebben verkregen. Travelbits kan niet aansprakelijk worden gesteld voor kennelijke fouten, druk- en zetfouten.
Het maken van kopieën van foto's dan wel het maken van printscreens is eveneens niet toegestaan zonder schriftelijke toestemming van Travelbits. 

 

Om Travelbits.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid.     SLUITEN